.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واردات حدود 2 میلیون تن آهن‌آلات به گیلان

ناظر گمرکات گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و 933 هزار و 481 تن آهن‌آلات از طریق گمرکات گیلان وارد کشور شده است. 


به گزارش فارس، محمد بهبودآهنی در جلسه گمرکات استان در این شهرستان، سهم گمرکات گیلان از آهن‌آلات وارداتی را 47 درصد در سال جاری عنوان کرد.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و 140 هزار و 883 تن آهن‌آلات با ارزش اقتصادی بیش از سه میلیارد و 980 میلیون و 371 هزار دلار از گمرکات مختلف کشور وارد شده است.
ناظر گمرکات گیلان افزود: گیلان در این راستا وارد کننده یک میلیون و 933 هزار و 481 تن کالا با ارزش بیش از یک میلیارد و 412 میلیون و 980 دلار از گمرکات خود بوده است.
وی با اشاره به اینکه واردات آهن‌آلات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: واردات آهن از نظر وزن 14 درصد و به لحاظ ارزش 6 درصد افزایش داشته است.
به گفته بهبودآهنی، آهن‌آلات در مجموع 91 درصد وزن و 93 درصد از ارزش کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است.
وی درباره میزان واردات کالا در گمرکات کشور یادآور شد: در مدت مذکور بیش از یک میلیارد و 545 میلیون و 666 هزار دلار کالا وارد کشور شده که از این میزان، مقدار دو میلیون و 268 هزار و 836 تن از طریق گمرکات استان وارد صورت گرفت.
ناظر گمرکات گیلان آهن و ماشین‌آلات، چوب و وسایل برقی و صنعتی و محصولات شیمیایی را از جمله کالای وارداتی از کشورهای روسیه، قزاقستان و اکراین به این استان ذکر کرد.
این مسئول، گمرکات گیلان را به عنوان یکی از گمرکات پیشرو در کشور دانست و تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های مکانیزه به ویژه سیستم آسیکودای جهانی یکی از برنامه‌های صورت گرفته در گمرکات انزلی است.
مدیر کل گمرک انزلی افزود: با استفاده از سیستم آسیکودای جهانی خدمات الکترونیکی بین گمرک‌های مبدا و مقصد مبادله می‌شود و این امر افزایش سرعت و دقت را به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا با ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات گمرکی به تجار، بازرگانان و فعالان این عرصه سهم خود را در چرخه بازرگانی خارجی و رشد و توسعه کشور ایفا کنیم.
بهبودآهنی اجرای مانیفست الکترونیکی «ارسال الکترونیکی مانیفست و اطلاعات اولیه کالا توسط شرکت کشتیرانی از طریق اینترنت قبل از ورود کشتی به گمرک برای آمادگی گمرک در ارائه خدمات گمرکی» را از دیگر اقدام‌های انجام شده در گمرکات استان بیان کرد.
وی، با اشاره به اینکه روند ساده‌سازی رویه‌ها و ارائه خدمات حداکثری به خدمت گیرندگان از گذشته در گمرکات استان مورد توجه بوده، افزود: در حال حاضر نیز بیش از گذشته این سیاست در تدوین برنامه‌های تحول گمرکات گیلان مد نظراست.
ناظر گمرکات گیلان درباره وضعیت واردات این گمرکات ابراز داشت: در مدت مذکور یک ‌میلیون و 805 هزار و 590 تن کالا وارد گمرکات شده است.
وی ارزش این مقدار کالای وارداتی را بیش از یک میلیارد و 213 میلیون و 511 هزار دلار ذکر کرد و گفت: این مقدار کالا از جمهوری فدراتیو روسیه و امارات متحده عربی وارد گمرکات گیلان شده است.
بهبودآهنی واردات کالا به گمرکات گیلان را با 14 درصد کاهش عنوان کرد و بیان داشت: عمده کالای وارداتی آهن‌آلات، چوب، تخته، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی بوده است.
وی بازبینی دوباره فرآیندها، اصلاح رویه‌ها، تک نسخه‌ای شدن اظهارنامه وارادت گمرک انزلی را از جمله اقدام‌های مهم در گمرکات استان ذکر کرد.
این مسئول اجرای برنامه‌های مذکور را در افزایش کارایی و بالا بردن سرعت و دقت انجام کار تاثیرگذار دانست و یادآور شد: بهره‌مندی از برنامه‌های الکترونیکی و مکانیزاسیون یکی از عوامل موفقیت در امر صادرات، واردات و ترازیت گمرکات استان است.
وی از ترانزیت 173 هزار و 281 تن کالا با ارزش بالغ بر 167 میلیون و 206 هزار دلار خبر داد و عنوان کرد: عمده کالای ترانزیت شده از گمرکات گیلان آهن و مفتول کلاف، تخته و بنزین بوده است.
به گفته بهبود آهنی، این کالاها از روسیه، قزاقستانع ترکمنستان و آذربایجان به گمرک انزلی وارد و از گمرکات مرزی باشماق و دوغارون به عراق و افغانستان ترانزیت شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.581 seconds.